4.0
: ANALISIS INDUSTRI
4.1
Kelebihan industri yang disasarkan
I) Persaingan dalam industri
- Sedia maklum, terdapat pelbagai jenis produk power bank yang dipasarkan. Namun inovasi yang dilakukan membezakan produk tersebut.
- Setiap persaingan dalam industri ini haruslah lebih agresif bagi merealisasikan idea perniagaan mereka.
- Dari segi persaingan harga pula, ia lebih bergantung kepada jenama produk dan juga saiz kapasiti power bank tersebut.
- Secara teorinya, pasaran produk ini adalah secara berasingan.
- Untuk mendapat persaingan yang sihat, produk yang dipasarkan haruslah memenuhi kriteria pengguna dari segi kualiti produk, harga, promosi dan juga kelebihan produk tersebut.
II)
Ketahanan di dalam industri
- Untuk memastikan produk ini mencapai target pasaran, kepakaran dari segi teknik pemasaran serta pembuatan projek perlulah dititik beratkan bagi memastikan idea perniagaan ini terus bertahan di dalam industri.
4.2 Halangan Kemasukan
I)
Apa yang perlu dilakukan sekiranya sukar untuk memasuki pasaran
- Untuk memastikan idea perniagaan yang diilhamkan berjalan dengan lancar dan teratur, perancangan yang terapi perlu diatur. Oleh itu, sekiranya terdapat halangan kemasukan pemasaran, kami perlu mengiklankan kepada pengguna agar tahu apa fungsi dan kebolehan yang sedia ada pada produk kami.
4.3 P.E.S.T.E.L
No comments:
Post a Comment